27 març de 2022 a les 13:15
El temporal marítim que afecta la costa des de fa un parell de setmanes ja ha tingut conseqüències a la via del tren de les línies R1 i RG1. Des de primera hora d'aquest matí es troba tallada la circulació de trens entre les estacions de Malgrat de Mar i Pineda de Mar ja que les fortes onades s'han menjat una part de la via que passa per la platja de les Dunes de Santa Susanna, a tocar amb Pineda de Mar
RENFE ha habilitat dos serveis alternatius per carretera. Un servei directe en autocar entre les estacions de Blanes i Pineda de Mar i un altre servei entre Blanes, Malgrat de Mar, Santa Susanna i Pineda de Mar, segons ha explicat l'Ajuntament de Blanes.
Els enginyers d'ADIF visitaran demà la zona afectada i, de moment, no hi ha una previsió sobre quan es podria restablir la circulació de trens entre Malgrat de Mar i Pineda de Mar. Protecció Civil ha activat en fase de prealerta el pla d'emergències Ferrocat.
Molts usuaris habituals de la R1 i RG1 s'han desplaçat fins a l'estació de Blanes per conèixer de primera mà com s'ha establert el servei alternatiu amb previsió per demà dilluns, jornada laborable.
Foto: Ajuntament de Blanes