Resuming podcast

17 agost de 2021 a les 12:09

El Síndic investiga d’ofici les aglomeracions a les línies R1, que passa pel Maresme, i la R2 de Rodalies

Compartir

La investigació s’emmarca en les actuacions del Síndic relatives a les mancances detectades en el servei de Rodalies de Renfe des de fa anys

El Síndic ha obert una actuació d'ofici per analitzar la prestació del servei per part de Renfe arran de les informacions aparegudes en diversos mitjans de comunicació sobre les queixes de persones que viatjaven en les línies 1 i 2 de Rodalies durant el cap de setmana i, concretament, en horari de tarda coincidint amb el retorn de la platja, amuntegades dins de vagons sense mantenir cap distància de seguretat i sense control d'aforament.

A través d'un comunicat, el Síndic subratlla que les imatges amb els vagons del tren plens de gent sense mantenir cap tipus de distància de seguretat comporta una vulneració de l'exercici del dret a la mobilitat de les persones en unes condicions dignes i segures, particularment tenint en compte l’actual situació de pandèmia. Davant aquesta situació, el Síndic s’ha adreçat a la direcció de Rodalies de Catalunya-Renfe per demanar pels motius d’aquestes aglomeracions i per la previsió d’un increment en la freqüència del pas dels trens de les diferents línies coincidint amb el període de vacances i la situació de pandèmia per garantir unes condicions d'accés de qualitat i segures.