4 gener de 2022 a les 13:28
Així ho han decidit aquest matí el Govern espanyol i les CCAA durant la reunió telemàtica conjunta de les conferències de Sanitat, Educació i Política Universitària
L'executiu espanyol i les comunitats deixen per a una pròxima reunió la possibilitat de revisar el protocol que s'activa en casos de positius a les aules. Sobre la taula l'opció d'eliminar les quarantenes per als alumnes d'infantil i primària de les classes on es detecti un positiu, encara que no estiguin vacunats.
El Govern de la Generalitat defensava el manteniment dels protocols de quarantenes actuals, que és el que s'ha acordat. Aquests protocols marquen que quan un mestre o un company dona positiu de covid, la resta de la classe ha de fer quarantena, ara ja de 7 dies i també fer-se una PCR.
Als instituts els estudiants amb la pauta completa de vacunació no han de fer la quarantena si la PCR surt negativa, cosa que encara no es pot fer a les escoles, perquè la vacunació de 5 a 11 anys va començar el 15 de desembre i encara no hi ha un volum gran de nens vacunats.