3 de Desembre de 2024 a les 13:50
La mesura, que afecta hotels, agències de viatges i empreses de lloguer de cotxes, busca millorar la seguretat ciutadana
El registre de dades dels clients que hauran de recollir de manera obligatòria els establiments hoteleres, apartaments turístics i agències de lloguer de vehicles ha entrat en vigor aquest dilluns. Les dades s'han de recollir en una plataforma informàtica tenint en compte diverses categories.
Entre la informació del client que s'ha de registrar hi ha el nom, el sexe, el DNI, la nacionalitat, la data de naixement, el lloc de residència habitual, la direcció completa, el telèfon, el correu electrònic, el nombre de viatges que l'acompanyen o la relació de parentesc si hi ha un menor. També es demana informació sobre la transacció, l'immoble i el pagament.
Empresaris del sector fa mesos que reclamen una nova moratòria per una mesura que veuen "desproporcionada" i que consideren que afegeix càrregues burocràtiques i desincentiva el turisme. L'entrada en funcionament del registre s'ha ajornat ja tres vegades. El Ministeri de l'Interior rebutja una nova pròrroga aquest cop i en defensa la utilitat com un instrument de prevenció i lluita contra el crim organitzat i el terrorisme, en els quals la logística de l'allotjament i dels vehicles "és determinant".