5 maig de 2014 a les 12:24
L'Àrea de Girona del Servei d'Emergències Mèdiques, que inclou l'Hospital Sant Jaume de Calella, va comunicar al febrer la voluntat de suprimir el metge de la unitat medicalitzada del SEM de l'Alt Maresme. D'aquesta manera, a partir del juny, aquesta unitat es quedarà només amb un infermer i un tècnic en transport sanitari. Només la unitat medicalitzada de l'Hospital Comarcal de Blanes mantindrà el seu equip complet.
Segons exposa el PSC a la moció que es debatrà al ple d'aquest dijous, "el rol de la infermeria és limitat i no es pot extralimitar en les seves funcions davant d'una urgència". És per això que els socialistes demanen a la Corporació de Salut del Maresme i la Selva "que mantingui la mateixa dotació del SEM" i "la qualitat assistencial dels seus serveis".
El Partit Socialista també defensa "una sanitat pública catalana sostenible econòmicament" i el manteniment de les ràtios de pediatria i adults en atenció primària en "1.500 habitants per facultatiu per no allargar l'espera de les visites dels usuaris amb el seu metge de família".