7 abril de 2022 a les 7:48
La iniciativa, que es du a terme juntament amb el Banc de Sang i Teixits, arriba enguany a la seva vuitena edició. Es podrà donar sang aquest dissabte de 10h a 14h i de 16h a 20h al Parc Francesc Macià, on s'instal·larà una carpa. Per tal de poder participar de la campanya cal reservar hora prèviament a donarsang.gencat.cat/bombers
Sota el lema 'Els bombers i les bomberes t'acompanyen a donar sang', els Bombers Voluntaris de Malgrat de Mar tornen a organitzar una campanya de donació, la vuitena, aquest dissabte al Parc Francesc Macià. Ho fan, com sempre, juntament amb el Banc de Sang i Teixits, que instal·larà una carpa al parc. "Recuperem activitats que no havíem pogut fer per la pandèmia", ha explicat Xavier Estopà, cap del parc de Malgrat, que també ha avançat que hi haurà inflables i xocolatada per la mainada i també els vehicles dels bombers, de l'Associació de Defensa Forestal i de la Policia Local. La Colla de Diables Ratpenatsinfernals farà, a més, una actuació a les 12h.
Estopà ha recordat que durant la Setmana Santa les donacions baixen i assegura que, per això, és important organitzar campanyes com la d'aquest dissabte. Les persones interessades en donar sang ho podran fer de 10h a 14h i de 16h a 20h. Per tal de poder participar de la campanya cal reservar hora prèviament a donarsang.gencat.cat/bombers.
Eleccions de cap i sotscap
Els Bombers Voluntaris de Malgrat de Mar han triat recentment els seus cap i sotscap. Xavier Estopà ha estat escollit de nou com a cap i Hugo Aboy, com a sotscap. Estopà ha explicat que un dels reptes que tenen a curt termini és el de trobar relleu generacional. "Cada vegada som menys, malauradament. Ara mateix som uns 15", detalla el cap. Sobre la convocatòria de bombers voluntaris, Estopà ha lamentat que "els que manen no acabin de creure en el model". "Que t'estiguin apretant cada dia més i més, cansa", afegeix el bomber voluntari.