9 agost de 2021 a les 8:04
El Grup Excursionista Malgratenc, el GEM, ultima aquests dies els detalls de l'activitat, que s'ha hagut d'adaptar a la situació de pandèmia. Arribar a la desena edició del Miner també ha servit als organitzadors per fer balanç i recordar anècdotes i moments viscuts durant aquesta dècada de curses. El Miner de Ferro d'enguany tindrà lloc el diumenge 15 d'agost a les 18:30h. La marxa sortirà des de Can Feliciano
"El Miner sempre aporta un creixement personal", explica Jordi Masats, vocal del GEM i organitzador del Miner de Ferro. Masats assegura que l'activitat sempre ha respost a un dels objectius principals de l'entitat: "dedicar part del teu temps personal a fer coses pels altres i que els altres en gaudeixin". Per a Jaume Robert, soci del GEM i també organitzador del Miner, l'activitat ha aconseguit que els malgratencs i malgratenques hagin redescobert el Turó d'en Serra. "Compartir això a mi em dona satisfacció", diu Robert. Són sensacions que també exposa la vicepresidenta del GEM, Ana Aguilar, que comenta que participar en l'organtizació de l'activitat durant aquests deu anys ha estat molt enriquidor, sobretot, per l'equip humà que hi ha al darrera que, segons Aguilar, "no té preu".
Han estat deu anys carregats d'esforç i d'anècdotes de tot tipus en el marc d'una activitat que va sorgir de la voluntat d'unir les passions del GEM, amb la cultura i la història del poble. El 10è aniversari arriba en plena pandèmia de la covid però, tal i com comenta Aguilar, "no per això deixarem de fer coses". En aquest sentit, Masats assegura que organitzar El Miner d'enguany no els fa por. "Crec que ens en sortirem perquè seguim els protocols. Anirà bé", diu Masats, que ha agraït la tasca que duen a terme els voluntaris, prop d'un centenar, que cada any col·laboren en l'organització de l'activitat
Inscripcions obertes
Les inscripcions de la Cursa El Miner de Ferro s'han de formalitzar a través de la web del GEM. Per tal d'adaptar l'activitat a la situació generada arran de la covid els organitzadors han decidit oferir només la possibilitat de fer la marxa, ubicar la sortida i arribada davant del local del GEM, al carrer de Can Feliciano, i que els participants, fins a 650, comencin a caminar de manera esglaonada. Coincidint amb el 10è aniversari, el GEM lliurarà als participants una samarreta, una bossa i una ampolla commemorativa de l'aniversari.
La 10a Cursa del Miner de Ferro és un dels actes de la Festa Major de Sant Roc i tindrà lloc el 15 d'agost a les 18:30h.