Resuming podcast

17 setembre de 2021 a les 10:50

El malgratenc Adrià Gómez rep el Primer Premi Setba 2021 per la seva obra 'Blanc i negre'

Compartir

El Setba és un certamen de pintura i disseny amb què la Fundació Setba homenatja artistes amb discapacitat intel·lectual

El dibuixat malgratenc Adrià Gómez, de 28 anys, s'ha proclamat aquesta setmana guanyador de l'onzena edició dels Premis Setba, que enguany han comptat amb la participació de més de 1.300 obres. Gómez, atès al Servei Ocupacional d'Inserció (SOI) de la Fundació Aspronis, ha estat premiat per al seva obra Blanc i negre. Un dibuix a tinta de gran format que recrea el seu univers particular basat en la religiositat i en pel·lícules de fantasia com Les Cròniques de Nàrnia o Pirates del Carib. Per a ell, Blanc i negre va ser tot un repte per les dimensios de l'obra. I és que, habitualment, Gómez dibuixa en una llibreta, que sempre porta a sobre, i un bolígraf blau o negre.

Adrià Gómez va recollir el premi el 13 de setembre en un acte que va tenir lloc al CaixaFòrum de Barcelona. Companys del servei, membres de l'equip tècnic del SOI i el Director General de la Fundació Aspronis, Francesc Durà, el van acompanyar en aquest moment que, segons la pedagoga Gerogina Coma, va ser molt emocionant. "Vam pensar que els dibuixos de l'Àdria els havia de veure el món", explica Coma.

 

El Setba està considerat el certamen més ben dotat de l'estat espanyol i reuneix professionals del món de l'art, alumnes de Belles Arts, entitats i fundacions que persegueixen l'objectiu comú de detectar i reconèixer el talent d'artistes amb discapacitat intel·lectual. Coma creu que és una proposta "interessant" perquè permeten donar visibilitat al col·lectiu.

 

L'artista malgratenc Adrià Gómez ha rebut un guardó i un lot de regals. El Premi Setba també està dotat amb 4.000 euros que, en aquest cas, han anat destinats a la Fundació Aspronis.