11 agost de 2021 a les 8:07
L'entitat, que enguany arriba al seu 75è aniversari, ja ho té tot pràcticament a punt pel pregó de Festa Major, que tindrà lloc aquest dissabte 14 d'agost a les 22h al Parc Francesc Macià. Assajar pel pregó ha permès al Grup Germanor retrobar-se després d'un any i mig d'inactivitat per la pandèmia de la covid
"No us puc explicar gaire gran cosa perquè sinó trencaríem la sorpresa", diu Obdúlia Cuatrecases, presidenta del Grup Germanor, entitat que enguany protagonitzarà el pregó de la Festa Major de Sant Roc. Sobre l'actuació d'aquest dissabte, Cuatrecases només ha avançat que serà "un pregó teatralitzat" que servirà per "fer una mica d'història del grup a grans trets".
Fa un mes i mig que el Grup Germanor treballa per preparar un pregó de Festa Major que també s'ha hagut d'adaptar a la situació covid. En aquest sentit, Cuatrecases ha lamentat que el guió s'hagi hagut de pensar tenint en compte les restriccions per la pandèmia i que, per tant, els actors i actrius no puguin interactuar tant com haurien volgut amb el públic. "Tenim limitacions però farem el que puguem per tal que la gent passi una bona estona", assegura la presidenta del Grup Germanor.
El Grup Germanor celebra enguany el seu 75è aniversari. Cuatrecases considera que l'entitat gaudeix en aquests moments "d'un bon estat de salut". "Ara en aquest moment tenim un bon planter de joves, que també participaran al pregó, que són l'empenta que ens ve per darrere i que estan molt il·lusionats en fer teatre", afegeix Cuatrecases.
Tot i això, la presidenta de l'entitat reconeix que els darrers mesos han estat "molt complicats" perquè la pandèmia de la covid els ha obligat a aturar tota l'activitat. Cuatrecases també diu que els sap greu no poder celebrar el 75è aniversari del Grup Germanor a dalt de l'escenari i "amb una festassa". Assajar pel pregó de Festa Major, però, els ha servit per retrobar-se i tornar a fer teatre.
El Grup Germanor desitja poder tornar a engegar la seva activitat ben aviat. Cuatrecases diu, però, que caldrà "adaptar-se a les circumstàncies" i que el grup encara la propera temporada amb incertesa, no només per la covid sinó també per les obres de rehabilitació que s'han de dur a terme al Centre Cultural.
Sigui com sigui, els actors i actrius del Grup Germanor tornaran a pujar a l'escenari aquest dissabte 14 d'agost a les 22h al Parc Francesc Macià.