10 novembre de 2021 a les 13:02
Aquesta vegada han afegit un sistema de botiga de proximitat que ja es feia a Barcelona, malgrat la iniciativa, només una botiga s’hi ha sumat
Malgrat de Mar es prepara per a una nova edició del Gran Recapte d’Aliments. Se celebrarà del 19 al 27 de novembre de la mateixa manera que l’any passat. En comptes de comprar menjar, tothom qui vulgui col·laborar haurà de fer l’aportació econòmica que vulgui. A més, els dies 19 i 20 hi haurà voluntaris informant la població i animant-los a participar per tal d’ajudar qui més ho necessita. Maite González, coordinadora del Gran Recapte a Malgrat, en dona més detalls.
González lamenta que enguany hi ha poca participació a Malgrat. Segons diu, a la gent li agrada manipular els productes i decidir la compra que fan, ara amb els canvis a causa de la Covid, no agrada com abans la nova modalitat.
Tot i que el format no ha canviat amb relació a anys anteriors. Aquesta vegada a Malgrat s’ha implantat un sistema que col·labora amb les botigues de proximitat i que ja existia a Barcelona. Tot i això, no hi ha hagut una gran participació per part de les botigues malgratenques. La coordinadora indica que només una és la que hi formarà part d’aquesta nova iniciativa.
Tothom que vulgui participar a Malgrat de forma presencial pot acostar-se a l’Aldi, Mercadona, Caprabo i Condis de Ramon Torró. Pel que fa als voluntaris, enguany només poden participar persones de mitjana edat, per tal d’evitar riscos amb la Covid-19.
Finalment, des de la Federació Catalana de Bancs dels Aliments han volgut agrair al personal de botiga i caixes que estan a primera línia atenent als clients. Per tal de donar-los les gràcies, han realitzat el següent vídeo: