17 setembre de 2021 a les 8:14
Narciso, considerat un dels millors jugadors d'escacs de l'estat espanyol, serà l'epicentre de les simultànies d'escacs que s'han programat per aquest dissabte al Parc Francesc Macià en el marc de les festes de La Verneda. El Gran Mestre jugarà tantes partides alhora com participants s'hi inscriguin
"El Mestre va fent una jugada a cada tauler, el respon, i va passant tauler per tauler", explica Marc Narciso, que participarà a les simultànies d'escacs de les festes de La Verneda aquest dissabte a partir de les 17h. Narciso va començar a jugar als escacs amb 6 anys fins a convertir-se en Gran Mestre, la categoria més alta que existeix en la disciplina. Actualment, continua competint en tornejos i campionats i, a més, fa classes i ensenya a jugar.
Sobre els escacs, Narciso considera que és un joc que ara està de moda, sobretot, arran de la sèrie de Netflix Gambito de dama, en què una noia lluita, durant la dècada dels 50, per a convertir-se en la millora jugadora d'escacs del món. "La imatge de com és un torneig, no és ben bé així a Europa, però la sèrie és americana i estic convençut que la imatge que trasllada és més o menys així", comenta el Gran Mestre, que destaca el fet que la protagonista és una noia que "està molt sola en el món dels escacs perquè hi ha molts més homes jugant que no pas dones". Un fet que encara segueix així en l'actualitat. "A nivell català i espanyol, hi ha noies però la majoria de jugadors federats són homes", diu Narciso, que espera que aquesta situació canviï ben aviat.