Resuming podcast

4 gener de 2022 a les 10:57

El Govern prorroga les restriccions anticovid 14 dies més

Compartir

Aquesta és la petició que el Govern de la Generalitat ha fet al TSJC i que està pendent de la seva aprovació al llarg del dia d’avui

El Govern de la Generalitat ha demanat al Tribunal Superior de Justícia de Catalunya prorrogar 14 dies més les restriccions actuals que van entrar en vigor el 24 de desembre i que s’havien fixat fins al 7 de gener. L’objectiu d’aquesta petició és mantenir la reducció de la interacció social i el moviment de la ciutadania per frenar l’augment de contagis i disminuir la pressió assistencial al sistema sanitari.

La pròrroga s’ha d’aprovar avui pel Procicat en una resolució que el Govern ha enviat al TSJC. En la reunió d’ahir a la tarda, la comissió delegada de la covid-19 ha actualitzat, també, la llista de municipis de 10.000 habitants on s’aplicarà la restricció de mobilitat nocturna. Recordem que Malgrat de Mar ja hi estava inclòs a la llista. 

A més, el Govern opta per mantenir la limitació de les bombolles, la capacitat màxima a l’interior de bars i restaurants en un 50% i l’aforament del 70% a comerços, empreses de serveis i instal·lacions esportives tancades. Els locals d’oci nocturn romandran tancats, però l’aforament a sales de concert, teatres, cinemes, auditoris i circs serà del 70%. També ho serà a les sales de vetlla, als enterraments i altres cerimònies. Finalment, el teletreball es manté com a prioritari en l’administració de la Generalitat i es recomana també en l’àmbit laboral privat.