19 abril de 2022 a les 14:02
El govern espanyol ha aprovat la fi de les mascaretes en interiors en el Consell de Ministres d'aquest dimarts, un cop passada la Setmana Santa. En els centres de treball els serveis de prevenció de riscos laborals poden determinar que s'usi en espais tancats
L'executiu espanyol ha donat llum verda a l'aixecament de l'obligació que entrarà en vigor demà dimecres quan es publiqui el decret al Butlletí Oficial de l'Estat (BOE). La norma té diverses excepcions: Caldrà seguir duent mascareta en els transports públics, en els centres sanitaris -hospitals, centres de salut o de transfusió de sang així com en farmàcies- i en centres sociosanitaris -com són les residències de gent gran quan es tracti de treballadors i visitants-.
L'obligació de dur mascareta en espais interiors va entrar en vigor el maig de 2020, en plena primera onada de la pandèmia. L'aixecament de l'obligació arriba gairebé dos anys després quan ja s'han viscut sis onades de la pandèmia i hi ha més d'un 90% de la població espanyola vacunada.
Pel que fa a la mascareta en exteriors, l'obligació de dur-la ja es va aixecar a finals de juny de l'any passat, però es va mantenir en interiors. Tanmateix, per Nadal es va tornar a imposar l'obligació de dur-la en espais a l'aire lliure i no es va tornar a retirar fins al febrer d'aquest any.