21 febrer de 2022 a les 12:42
La convivència a llarg termini de les diferents activitats que es desenvolupen al Pla de Grau i el Delta de la Tordera ha estat l'eix central del col·loqui organitzat per la Societat Cultural i Recreativa La Barretina Vermella aquest diumenge
Representants del sector dels càmpings i la pagesia, científics i Ajuntament han debatut durant dues hores a l'Arxiu Municipal de Malgrat sobre l'impacte que genera l'activitat humana en una zona d'alt valor ecològic i que fa dos anys va ser una de les més afectades pel temporal Gloria. Tots els ponents han destacat la voluntat de les parts d'arribar a consensos en diferents àrees com, per exemple, el model de turisme o la gestió del canvi climàtic.
Jordi Sargatal, mediador ambiental de l'Associació de Càmpings del Delta de la Tordera, creu que "es pot arribar a un consens entre totes les parts implicades".
Per la seva banda, el geòleg i consultor mediambiental Enric Sagristà, ha destacat que és "indispensable" que els sectors d'activitat s'impliquin per tal d'arribar a un acord sobre els usos del delta.
Pel que fa a les afectacions del canvi de climàtic, el naturalista Javier Romera, considera que aquest no és l'únic responsable dels canvis que pateix i patirà el delta.
El gerent de la Cooperativa agrícola Progrés-Garbí, Xavier Castells, ha destacat la pluralitat i diversitat d'opinions que han sorgit al debat.
El regidor de Medi Ambient, Òliver Sánchez-Camacho, ha destacat la importància de posar sobre la taula tots els punts de vista ja que "el pla de Grau té present i futur".
Durant el debat, que ha omplert de gom a gom la sala Joaquim Garriga de l'Arxiu Municipal, també s'ha posat sobre la taula la necessitat de definir el model de turisme que s'ha d'impulsar a la zona i alguns dels ponents han lamentat l'absència de representants del sector industrial.
La zona agrícola del Pla de Grau dóna feina actualment a unes 40 famílies de Malgrat, Blanes i Palafolls.