Resuming podcast

9 juny de 2022 a les 18:38

El CAP de Malgrat impulsa el Programa de Benestar Emocional i Salut Comunitària

Compartir

El Programa de Benestar Emocional i Salut Comunitària, que posa en marxa el CAP de Malgrat, s'ha presentat aquesta setmana al Centre Cívic. Rosa Mejía, una de les persones referents del programa, va explicar que l'objectiu és promoure el benestar emocional de la població i informar sobre la prescripció social

Es tracta d’un programa del Departament de Salut que s’està instaurant a tota Catalunya i que ara s'està implementant al Maresme. Mejía afirma que "durant la pandèmia van aflorar problemes de salut mental i aïllament social" i que, a partir del programa, "es volen recuperar activitats que es feien abans de la pandèmia, incorporar-ne de noves i detectar quines són les necessitats actuals pel que fa a salut emocional".

Els professionals del programa treballen per a persones grans que han de fer front a "una soledat no volguda" i per a joves i escoles i la xerrada de presentació pretenia convocar a les entitats de Malgrat, presentar el projecte i ampliar informació sobre la prescripció social, és a dir, transmetre que igual que es recepten medicaments es poden prescriure activitats.

 

Segons Mejía, la prescripció social millorarà la qualitat de vida, el benestar i l'autopercepció de la salut dels habitants del municipi i generarà xarxes de treball comunitari. També disminuirà l'ansietat, el consum de recursos sanitaris, la hiperfreqüència a l'atenció sanitària i el consum de fàrmacs innecessaris.