30 setembre de 2021 a les 8:38
L'Aplec de la Sardana tindrà lloc aquest diumenge 3 d'octubre a partir de les 16h al Parc Francesc Macià. Comptarà amb l'actuació de les cobles Principal del Llobregat, Jovenívola de Sabadell i Sant Jordi Ciutat de Barcelona. El dia abans, el dissabte 2 d'octubre, a les 18h hi haurà una ballada de sardanes amb la cobla Ciutat de Girona al Parc de Can Campassol
L'Agrupació Sardanista Malgratenca La Barretina ja ho té tot a punt per a celebrar el 47è Aplec de la Sardana. Una activitat que s'ha hagut d'adaptar a la situació de pandèmia i, segons la presidenta de La Sardanista, Montserrat Clapés, a la situació econòmica. "Els ingressos no són els mateixos i tampoc hem pogut fer tot el que voldríem", diu Clapés que, malgrat tot, valora positivament el fet que s'hagin pogut mantenir les quatre cobles. Ciutat de Girona actuarà a la ballada de dissabte a les 18h al Parc de Can Campassol i la Principal del Llobregat, Jovenívola de Sabadell i Sant Jordi Ciutat de Barcelona, a l'Aplec de diumenge a les 16h al Parc Francesc Macià.
Entre els canvis que s'han hagut d'aplicar al format de l'Aplec per tal d'adaptar-lo a les mesures de prevenció de la pandèmia hi ha el fet que les sardanes de conjunt es tocaran entremig de les ballades i no al final, com es feia fins ara. A més, els grups que ballen, d'un màxim de 10 persones que hauran de ser sempre les mateixes, s'asseuran a part dels qui només vagi a escolar les sardanes. Tampoc hi haurà dinar popular.
La malgratenca Anna Garriga serà l'encarregada d'hissar la senyera. Garriga és filla del compositor malgratenc Joan Pau Garriga. L'Aplec estarà dedicat al compositor Jordi León, que serà a Malgrat de Mar aquest diumenge. Clapés també ha detallat que hi haurà una estrena dedicada a una persona del poble.
El 47è Aplec de la Sardana, que tindrà lloc aquest diumenge a partir de les 16h al Parc Francesc Macià, acabarà amb la sardana L'amic Homar, dedicada a un malgratenc.