Resuming podcast

15 març de 2022 a les 7:35

L'assemblea de docents de secundària de Malgrat de Mar ha començat la protesta per reclamar millores a ensenyament aquest matí a la porta de l'institut

Compartir

Els mestres comencen cinc dies de vaga en contra de la política del conseller d'Educació, Josep Gonzàlez-Cambray, i per reclamar millores. A Malgrat de Mar, una desena de docents han començat la protesta davant la porta de l'institut a primera hora del matí. La vaga s'ha convocat per avui dimarts, demà i dijous d'aquesta setmana i el 29 i 30 de març. A més, el 23 hi ha convocada una nova aturada pel català

A toc de xiulet, una desena de mestres de l'assemblea de docents de secundària de Malgrat de Mar s'han concentrat cap a les 8h a la porta de l'Institut Ramon Turró i Darder per iniciar cinc dies de vaga. Amb aquesta actuació, els mestres han volgut fer visible la seva protesta davant d'alumnes, famílies i veïns i veïnes. Joan Barón, membre de l'assembla de docents de secundària de Malgrat de Mar, ha explicat que després els mestres participaran a la manifestació que s'ha convocat a Barcelona i que anirà dels Jardinets de Gràcia al Departament d'Eudcació, a la Via Augusta.

L'aturada, que comença avui, està convocada a tota l'educació pública, tot i que l'escola concertada s'hi ha sumat avui i demà. També compta amb el suport del lleure educatiu aquest dimarts. Segons els sindicats, fa més de 30 anys que no es convoquen tants dies d'atures. Barón detalla que es preveu "una mobilització altíssima tant a nivell de professorat com d'alumnat". "El professorat s'ha organitzat com no ho havia fet durant molts anys; els sindicats també", assegura el docent.

Els sindicats reclamen recuperar les retallades i arribar al 6% del Producte Interior Brut en inversió educativa, reduir ràtios, estabilitat del personal interí, retirar el nou currículum i el nou calendari escolar i el compromís del conseller sobre el català. Reclamen també la dimissió de Cambray. Barón diu que no es protesta per l'avançament del calendari. "Això és, precisament, la cortina de fum que està fent servir el departament d'Educació del senyor Cambray per tapar moltes altres deficiències que s'han anat produint durant aquests anys", lamenta el mestre.

 

Manifestacions al carrer

A banda de les mobilitzacions d'aquest dimarts, per demà s'han convocat manifestacions descentralitzades a Barcelona, Tortosa, Tarragona, Girona, Lleida i Manresa. A Barcelona, el segon dia de vaga coincideix amb l'inici del Saló de l'Ensenyament. Per això, la manifestació anirà de l'estació de Sants fins al Saló, a Fira de Barcelona. 

Per dijous està prevista una manifestació que sortirà de la plaça Universitat de Barcelona i acabarà a la de Sant Jaume.