8 octubre de 2021 a les 13:08
L’aturada, convocada per diversos partits polítics i associacions municipalistes, cerca apagar tots els llums i fer una cassolada aquesta nit a partir de les 22h
Aquesta nit està previst que es dugui a terme la primera gran mobilització social contra la pujada del preu de la llum. Amb el lema ‘Desconnecta de les elèctriques’ totes les entitats animen la població a protestar per l’increment en el preu de la taxa de la llum.
La protesta es va fer pública fa unes setmanes quan alguns partits polítics d'arreu del territori com ERC, JUNTS i la CUP a Catalunya o EH Bildu al País Basc, entre d’altres, van emetre un comunicat en què convocaven a tota la població.
La iniciativa l’han secundat altres entitats socials i polítiques com l’ANC, Òmnium, la Intersindical o l’AMI. Totes elles han emès un altre comunicat en què diuen que se solidaritzen amb la classe treballadora, ja que ‘haurà de destinar una part encara més elevada a la seva massa salarial al pagament de subministraments bàsics’.
És per aquest motiu que animen tothom qui vulgui a secundar la convocatòria i a apagar els llums de 22h de la nit a 22:30h. A més, a partir de les 22h es farà una cassolada com a mostra del rebuig de la població.