15 febrer de 2022 a les 11:21
La Policia ha detingut set persones i s'han desmantellat dues plantacions amb 19.000 plantes de marihuana. L'organització estava liderada per ciutadans de nacionalitat albanesa, que tenien els contactes per donar sortida a la droga cap a Europa, i Espanya, que eren els qui proporcionaven la logística necessària per establir-se a Catalunya. L'operació constitueix la segona fase d'una investigació que va començar el setembre de l'any passat, quan els agents van intervenir 14.000 plantes de marihuana i van detenir el responsable de custodiar la plantació
Els Mossos d'Esquadra i la Policia Nacional han desarticulat una organització criminal internacional dedicada al cultiu i tràfic de marihuana que operava a Malgrat, Palafolls, Blanes, Lloret i Tordera. L'operació, que s'havia iniciat al setembre de l'any passat amb la localització de dues macroplantacions de marihuana i una detenció a Tordera, ha culminat aquest mes de febrer, amb la detenció de set persones i el desmantellament de dues plantacions més. Ho ha explicat a Ona Malgrat el Cap de la Unitat d'Investigació de la comissaria de Mossos d'Esquadra d' Arenys de Mar.
Segons detalla la policia, els agents van intervenir al setembre 14.000 plantes i van detenir el responsable de cusodiar la plantació. Aquest mes de febrer s'han realitzat tres registres simultanis en dos domicilis dels principals líders de l'organització encarregats de proporcionar la logística necessària als ciutadans albanesos. En aquests registres, els agents han intervingut 3.500 plantes de marihuana, 28 quilos de substàncies estupefaents, 1.200 euros en efectiu i material per la seva distribució. La quantitat defraudada de fluid elèctric dels dos domicilis on es van desmantellar les plantacions supera els 100.000 euros.
Dels detinguts, quatre han ingressat a la presó. El detingut a Malgrat de Mar, però, ha quedat en llibertat amb càrrecs. La investigació segueix oberta i no es descarten més detencions.
L'organització distribuïa la droga a Europa
A mesura que va anar avançant la investigació, la policia va detectar un creixement de plantacions de marihuana a Catalunya. Les organitzacions feien servir cases ubicades en urbanitzacions aïllades, de difícil accés i en zones boscoses properes a nuclis urbans per evitar cridar l'atenció. Les plantacions, a més, feien un ús fraudulent de la xarxa elèctrica.
La policia va descobrir que, en aquest cas, l'organització investigada estava dirigida per ciutadans de nacionalitat albanesa i espanyola i que els principals organitzadors de la logística es trobaven localitzats a Girona. Els albanesos eren els qui tenien els contactes amb altres organtizacions criminals d'Espanya, que els permetien donar sortida de la droga a la resta d'Europa. Els espanyols, en canvi, eren els qui facilitaven a la resta dels membres del grup, la logística necessària per instal·lar les plantacions de marihuana a Malgrat de Mar i Palafolls, proporcionant allotjament i vehicles.
Per altra part, la investigació també ha permès revelar que l'organització s'havia vist involucrada en lluites de robatoris de drogues amb altres organitzacions amb les quals hi havia conflicte.