27 maig de 2021 a les 17:26
Del 25 al 31 de maig té lloc la Setmana Sense Fum. Una iniciativa de la Sociedad Española de Medicina Familiar y Comunitaria (semFYC) i CAMFiC a Catalunya, que durant els últims anys ha organitzat el Programa Atenció Primària Sense Fum a Catalunya. L'Àrea Bàsica de Salut Malgrat-Palafolls, a través de la Corporació de Salut del Maresme i la Selva s'hi adhereix. L'objectiu és sensibilitzar la ciutadania sobre els beneficis de respirar un ambient lliure de fum, prevenir el consum de tabac entre els joves i promoure l’abandonament de l’hàbit entre les persones fumadores
Tal i com destaca la Corporació de Salut del Maresme i la Selva, amb el lema “Deixar de fumar, la teva altra vacuna”, aquest 2021 la celebració destaca la importància de deixar de fumar com a mesura de prevenció de possibles complicacions derivades de la COVID-19. A més, l’edició d’enguany s’emmarca en un nou projecte anomenat Suma Salut, que integra els programes d’activitat física, tabaquisme i alcohol, i que els relaciona amb l’enunciat: “Quan t’actives, no fumes i beus menys, sumes salut”.
La infermera de la unitat de deshabituació tabàquica de l’ABS Malgrat-Palafolls, Begoña López, que dona consells per deixar de fumar.