30 maig de 2022 a les 9:41
El sector de l'oci nocturn malgratenc fa temps que aplica protocols per actuar contra l'assetjament i les agressions sexuals als locals. Les mesures que es prenen estan pensades per neutralitzar aquesta problemàtica entre la clientela i també entre el personal que treballa en aquests establiments
El cap de seguretat i el director dels locals d'oci nocturn que gestiona a Malgrat de Mar l'empresari David Vázquez són les persones de referència davant de situacions d'assetjament o agressió sexual. Malick Gueye, director d'una de les discoteques de Malgrat, detalla que quan es detecta una situació d'aquest tipus el primer que es fa és buscar la persona agredida per conèixer els fets. Després es localitza el suposat agressor o agressora, a qui s'allunya de la víctima. La persona que ha patit l'agressió serà qui decideixi finalment si vol o no denunciar la situació a la policia. En el cas que l'agressió o l'assetjament es produeixi entre el personal, el protocol indica que l'empresa ha d'obrir un expedient i té una setmana per resoldre els fets, que es denunciaran a la policia en funció de la voluntat de la víctima.
"Per sort no ens hem trobat amb moltes situacions d'aquest tipus", diu Gueye, que considera que els joves cada vegada estan més conscienciats amb la lliuta contra l'assetjament i les agressions sexuals. És un fet que comparteix l'empresari David Vázquez. "Jo crec que cada vegada la gent pren més consciència i per sort avancem molt ràpid", considera Vázquez.
Sobre l'anunci que ha fet Joaquim Boadas, secretari general de Fecasarm, de distribuir tapes per als gots per lluitar contra les agressions sexuals, Vázquez reconeix que "veu difícil que les noies portin una tapa al got". "No ho tinc clar", afegeix l'empresari, que considera més important que "cada discoteca tingui un bon equip de seguretat".