30 octubre de 2021 a les 19:07
La cooperativa Som Energia ha ofert aquest dissabte una segona xerrada centrada en l'autoconsum energètic en el marc de la Setmana de l'Energia Sostenible
El preu a l'alça del rebut de la llum i la sensibilització cada cop més important envers la cura del planeta han disparat l'interès per les instal·lacions d'autoconsum. És una de les conclusions que transmet Cristian Suñé, soci de la cooperativa Som Energia, que aquest dissabte ha ofert juntament amb Cristina Rimblas una segona xerrada a l'Arxiu Municipal en el marc de les activitats organitzades per l'Ajuntament amb motiu de la celebració de la Setmana de l'Energia Sostenible.
En essència, l'autoconsum consisteix en produir de manera autonòma l'energia que una llar necessita a partir d'energies renovables. Ho explica Cristian Suñé:
El cost d'una instal·lació d'autoconsum energètic és variable i depèn de les dimensions de la llar, entre altres variables.
La pujada gairebé diària del preu de l'electricitat i la creixent sensibilització de la població envers la protecció del medi ambient són clau per explicar l'interès per les instal·lacions d'autoconsum.