24 febrer de 2022 a les 11:47
L'exconsellera i exdirigent del PDeCAT, Àngels Chacón, ha visitat aquest dimecres Malgrat de Mar per presentar el nou partit polític català Centrem. Chacón ha estat acompanyada pels regidors de Malgrat ens Mou, Jofre Serret i Lurdes Borrell
En declaracions a Ona Malgrat, Àngels Chacón ha explicat que "Centrem és un partit polític fruït del consens de moltes persones independents, que provenen d'altres espais polítics. un partit de centre, liberal i progressista que aposta per l'economia productiva com a motor de recursos per ajudar a mentenir l'estat del benestar".
L'exconsellera d'Empresa i Coneixement ha subratllat que "el que volem és arribar a les institucions de Catalunya per recuperar el prestigi i aplicar el nostre model de país". Preguntada per què han decidit visitar Malgrat de Mar per fer la presentació del seu projecte polític, Chacón ha dit que "a Malgrat de Mar perquè no només hem d'anar a les grans capitals, el nostre missatge també ha d'arribar a comarques com el Maresme i, en el cas de Malgrat de Mar tenim en Jofre serret, un dels nostres actius.
Àngels Chacón ha explicat que a Centrem no li importa tant amb qui pacta, excepte VOX, sinó que "sempre pactarà propostes, no amb partits ni amb persones". Chacón destaca que tampoc pactarien amb la CUP "perquè planteja la nacionalització progressiva d' indústries com la farmacèutica o l'eliminiació de l'escola concertada. El nostre projecte passa per la col·laboració público-privada i la rebaixa de la pressió fiscal, entre altres".
Per la seva banda, Jofre Serret ha avançat que tant ell mateix com la regidora de Malgrat ens Mou, Lurdes Borrell, s'han fet militants de Centrem. Segons ell, "Centrem encaixa molt bé en el model que defensem a nivell local de l'economia productiva. A Malgrat de Mar hi ha tres eixos importants a l'economia com són el turisme, la indústria i l'agricultura".
Preguntat si serà el candidat de Centrem a Malgrat de Mar per a les municipals del maig del 2023, Serret considera que la decisió no està presa perquè depèn de molts aspectes a valorar.
L'acte de presentació de Centrem es va fer a la sala Joaquim Garriga de l'Arxiu i va comptar amb la presència d'una quarantena de persones.