Resuming podcast

2 juliol de 2022 a les 8:30

Carme Ponsa presenta candidatura per a ser alcaldessa de Malgrat

Compartir

Carme Ponsa explica què l'ha portat a presentar-se de nou com a candidata a l'alcaldia de Malgrat de Mar acompanyada de Míriam Nogueras, Neus Munté i Pilar Calvo

Per a les pròximes eleccions municipals, que tindran lloc el 27 de maig del 2023, Junts per Malgrat i Junts s'uneixen per a proposar un programa conjunt. Ponsa parla de "donar un canvi de rumb al model existent", ja que creu que el municipi està "aturat" i que "molts projectes han quedat a les beceroles".

Ponsa, que ja va ser alcaldessa del municipi del 2017 al 2019, ha recordat la seva primera presentació en un acte públic fa set anys al Centre Cultural i afirma que torna "amb molta il·lusió i ganes de treballar".

 

La candidata diu que el projecte queda reforçat amb la suma de Junts i Junts per Malgrat i que ella no es presenta "per gestionar la resignació". Tot i que no ha ampliat amb detall el programa, sí que ha parlat d'acabar projectes com el passeig marítim o el tram final de la riera, així com de la reactivació del nucli comercial. 

 

Després de la intervenció de Carme Ponsa, ha iniciat una tertúlia sobre política municipal i sobre l'experiència professional de les tres dones que acompanyaven a la candidata. Neus Munté va començar en un sindicat, va ser diputada i membre del govern i més tard ha arribat a la política municipal de Barcelona. Míriam Nogueras, que venia de l'empresa privada i de l'activisme, va estar sis mesos de regidora a Cardedeu i després va anar al Congrés dels Diputats. I la periodista esportiva Pilar Calvo ha explicat que la causa de "lluitar per un estat lliure" l'ha portat a la política i ara és diputada a Madrid.

En un acte on totes eren dones, ha calat el missatge feminista. Nogueras, per exemple, ha afirmat que "les dones canviarem el món que els homes han creat, però amb la diferència que ho farem amb els homes". I tampoc hi han faltat referències a la política catalana i espanyola i retrets a partits de l'oposició. Pilar Calvo ha expressat així el seu rol a Madrid: "Juguem en camp contrari. És molt necessari defensar el país fora de casa i quan marquem un gol a Madrid val el doble".