31 maig de 2021 a les 13:27
Parlem amb l'advocat de la Oficina Municipal d'Informació al Consumidor, OMIC, dels canvis que es produeixen a partir de demà 1 de juny a la factura de l'electricitat
Aquest dimarts primer de juny entra en vigor un canvi de tarifa estatal en la factura de l’electricitat. A partir d'ara, el consum es calcularà en base a tres períodes horaris. Un de més car, un amb preu mitjà i un de tarifa més econòmica que coincidirà amb la franja de la matinada, de 0 a 08:00h. La potència contractada, associada al terme fix de la factura, també podrà variar ja que ara s'estableixen dues tarifes. Aquests canvis no han generat molts dubtes i preguntes per part dels consumidors, segons ha explicat Oriol Contreras, advocat de l'OMIC, ja que encara no s'ha generat cap factura. Segons ell, els primers dubtes o queixes arribaran cap a finals de juliol o agost, en plena època de vacances. En tot cas, Oriol Contreras recomana als malgratencs i mlagratenques "que no s'espantin tot i que no es pot abaixar la guàrdia" davant aquest canvi de la tarificació de l'electricitat.
Segons Contreras, aquesta nova tarificació afectarà a tothom, també als consumidors que ara ja tenien la factura amb la discriminació horària. Oriol Contreras reconeix que aquest canvi ha generat incertesa a tothom, també als professionals de l'assessorament en consum con és ell.