Resuming podcast

31 maig de 2021 a les 13:27

Entrevista amb Oriol Contreras, advocat de l'OMIC, sobre el canvi del sistema tarifari de l'electricitat que demà entra en vigor

Compartir

Parlem amb l'advocat de la Oficina Municipal d'Informació al Consumidor, OMIC, dels canvis que es produeixen a partir de demà 1 de juny a la factura de l'electricitat

Aquest dimarts primer de juny entra en vigor un canvi de tarifa estatal en la factura de l’electricitat. A partir d'ara, el consum es calcularà en base a tres períodes horaris. Un de més car, un amb preu mitjà i un de tarifa més econòmica que coincidirà amb la franja de la matinada, de 0 a 08:00h. La potència contractada, associada al terme fix de la factura, també podrà variar ja que ara s'estableixen dues tarifes. Aquests canvis no han generat molts dubtes i preguntes per part dels consumidors, segons ha explicat Oriol Contreras, advocat de l'OMIC, ja que encara no s'ha generat cap factura. Segons ell, els primers dubtes o queixes arribaran cap a finals de juliol o agost, en plena època de vacances. En tot cas, Oriol Contreras recomana als malgratencs i mlagratenques "que no s'espantin tot i que no es pot abaixar la guàrdia" davant aquest canvi de la tarificació de l'electricitat.

Segons Contreras, aquesta nova tarificació afectarà a tothom, també als consumidors que ara ja tenien la factura amb la discriminació horària. Oriol Contreras reconeix que aquest canvi ha generat incertesa a tothom, també als professionals de l'assessorament en consum con és ell.