Resuming podcast

6 abril de 2022 a les 11:30

Bàrbara, jove ucraïnesa: "L'inspector no signa, Creu Roja no diu res i no podem estudiar amb normalitat"

Compartir

La vintena d'adolescents ucraïnesos que esperen que el Departament d'Educació els formalitzi les matrícules per poder estudiar a l'Institut Ramon Turró i Darder reclamen que s'agilitin els tràmits per reprendre els estudis amb normalitat. Els nois i noies, que participen de les activitats que els mestres del centre els han organitzat voluntàriament, han visitat l'Ajuntament de Malgrat de Mar aquest matí i han estat rebuts per l'alcaldessa Sònia Viñolas

La Bàrbara és una adolescent ucraïnesa que, juntament amb una vintena de nois i noies, han arribat a la zona fugint de la guerra a Ucraïna. Els joves van a l'institut cada dia un parell d'hores per participar de les activitats que els mestres els preparen de manera voluntària mentre esperen que el Departament d'Educació els formalitzi les matrícules i puguin estudiar amb normalitat. La Bàrbara diu que, tot i la guerra, necessiten estudiar. "Necessitem tenir notes i alguna cosa al cap", assegura la jove, que afegeix: "L'inspector no signa i Creu Roja no diu res.

El fet de poder assistir a l'institut ha permès la Bàrbara de conèixer una alumna malgratenca que practica atletisme, com ella abans que esclatés la guerra. Tot i haver pogut reprendre els entrenaments, però, la Bàrbara creu que no podrà tornar a competir perquè diu que la prioritat ara és pensar "en la família, els papers, el menjar i els diners".

La Bàrbara també ha recordat el dia que va fugir d'Ucraïna. La jove ha explicat que ella va marxar del país, però que gran part de la seva família s'hi ha quedat per lluitar.

L'alcaldessa de Malgrat de Mar, Sònia Viñolas, ha rebut la Bàrbara i els seus vint companys aquest matí a l'Ajuntament. El director de l'institut, Jaume Carles, i algunes mestres els han acompanyat.