20 maig de 2022 a les 13:31
La competició, que va aplegar més de 400 esportistes, va tenir lloc el cap de setmana passat a Malgrat de Mar. Des de la Federació Espanyola de Jiu-Jitsu i AFE Malgrat - Top King, organitzadors de l'esdeveniment, n'han fet una valoració positiva
El Pavelló Municipal d'Esports de l'avinguda de Tarragona es va convertir el cap de setmana passat en la seu del Campionat Europeu de Combat Jiu-Jitsu. La competició va comptar amb la participació de 400 esportistes d'una vintena de països d'Europa, l'Orient Mitjà, l'Àsia Central i Llatinoamèrica.
L'esdeveniment esportiu estava organitzat per la Federació Espanyola de Jiu-Jitsu i Esports Associats. Óscar Magro, vicepresident de la federació, ha detacat l'esportivitat dels participants i ha agraït el suport de l'Ajuntament de Malgrat de Mar que ha titllat de "vital". Un agraïment que també ha fet Álex Baena, director d'AFE Malgrat - Top King, i que ha estès a Magro, que ensenya aquesta disciplina des de fa gairebé deu anys a Malgrat de Mar.
Art marcial i sistema de defensa personal
El combat jiu-jitsu és una art marcial i, alhora, un sistema de defensa personal. Es basa en el combat en totes les distàncies sense límit de tècniques ni de potència en la seva execució. S'utilitzen tècniques de copejament amb punys, colzes, cames i genolls. També es treballa l'enderrocament o projecció i el combat a terra de manera que els cops, les luxacions i les estrangulacions estan permeses.