Resuming podcast

24 de Març de 2025 a les 14:52

Avui és el Dia Europeu del Gelat Artesà

Compartir

Aprofitem aquesta efemèride per parlar amb el director comercial d’Alemany, Víctor Boadas, sobre la manera de fer d’aquesta gelateria, com creen els nous sabors o com combineu la gelateria artesanal amb ser una empresa cada vegada més gran.

Gelat de praliné d'avellana de Reus, Lemon Pie amb crítics de l'Ebre, gelat de maduixes del Maresme maridat amb iogurt, gelat de Xuxo de Girona, o gelat de formatge de la Seu d'Urgell. Són algunes de les propostes de la gelateria Alemany de Malgrat de Mar. Aquests gelats formen part de Gelats de Territori, impulsat pel cuiner Marc Ribes conjuntament amb tres socis, i que Víctor Boadas, director comercial d’Alemany i membre de la quarta generació del negoci familiar, explica que des de l’empresa s’hi van unir el 2023 perquè hi identifiquen uns valors que concorden amb els seus i un concepte diferenciador.

Boadas comenta que tenen dos formats a la venda: el format familiar de 430 mil·lilitres i el format individual de 115 mil·lilitres. El primer es pot adquirir en supermercats com el Bon Preu o Ametller Origen, però també en ‘cadenes no tan grans, però que tenen una implantació molt més localitzada geogràficament a escala provincial, com podria ser Plus Fresca a Lleida, Nova Venda i Valvi a Girona, o Sorli a Barcelona’. El segon format està més destinat a implantar-lo en la restauració com a una alternativa de postres.

A l’hora de crear els diferents sabors, el director comercial d’Alemany confessa que se solen fer la pregunta ‘Què és pais?’ en la qual la resposta, per ells, és que ’el país el fan els productes i els productors catalans, però també el fan les nostres marques, el fan les persones, les nostres tradicions’. Com a exemple d’això, avança que un dels nous sabors que trauran aquest any seran els postres de músic.

Alemany és una empresa en creixement. Per a aconseguir l’equilibri entre l’artesania i el fet que cada cop són més grans, Boadas expressa que ‘els valors són els mateixos i sempre són innegociables’. Vetllen perquè les matèries primes siguin de qualitat, a la vegada que cuiden el medi ambient i les relacions amb proveïdors, clients i treballadors. Boadas recorda la frase que sempre tenen present, del fundador Joan Alemany: ‘hi ha dues maneres de créixer. Una és fer-se gran, però l’altra és fer-ho millor’.

Víctor compara aquesta manera de fer amb la de les empreses i marques amb les quals treballen, i expressa que aquest fet és el que fa que ‘la relació amb aquestes marques sigui ben senzilla’.