30 desembre de 2021 a les 14:12
Des de la Corporació de Salut del Maresme i la Selva indiquen que la situació epidemiològica, a més d’altres patologies estacionals, són la causa d’aquest augment
Donada la situació epidemiològica actual i les dades de contagis han augmentat el nombre de visites als centres i l’activitat telefònica. I, és que, segons indica la directora d’Atenció Primària de la Corporació de Salut del Maresme i la Selva, la Dra. Imma Morató, han passat d’una activitat estable a tenir un augment superior al 200%.
Morató explica que les assistències telefòniques i presencials han augmentat molt aquestes últimes setmanes a causa de nous contagis de la Covid-19. Tot i això, recorda que estem en una època de l’any en què també influeixen altres patologies com la grip.
Entre els motius pels quals ha augmentat tant aquesta assistència, la Dra. Morató destcaca que hi ha l’alta possibilitat de contagiar-se de la variant òmicron i la relaxació de les mesures de contenció entre octubre i novembre. El fet que es permetés tornar a realitzar algunes activitats socials va influir en l’augment del contacte social que és la principal causa de contagi.
És per això que el CAP de Malgrat de Mar, de la mateixa manera que també ho han fet els altres, ha hagut de desprogramar l’activitat de pacients crònics no complicats. És a dir, s’han endarrerit les cites de seguiment i control d’alguns pacients. Finalment, la directora d’Atenció Primària de la Corporació de Salut del Maresme i la Selva recorda a tothom que és molt important mantenir la distància de seguretat, dur la mascareta posada, estar en espais ventil·lats i seguir les recomanacions dels professionals sanitaris.