10 novembre de 2022 a les 7:55
El programa s'adreça a pacients de risc baix que han patit un infart agut de miocardi o una angina de pit, entre altres. La iniciativa permet, segons la Corporació, reduir la mortalitat i el risc de tornar a patir un esdveniment cardiovascular
El programa de rehabilitació cardíaca, que ha posat en marxa la Corporació de Salut del Maresme i La Selva, compta amb la col·laboració de l'Associació Gironina de Prevenció i Ajuda a les Malalties del Cor, GICOR, i un equip multidisciplinari format per professionals dels serveis de cardiologia, rehabilitació i fisioteràpia, infermeria i metges de la Unitat de Risc Vascular de l'Hospital Sant Jaume de Calella.
Entre els beneficis de la rehabilitació cardíaca hi ha, segons la Corporació, la reducció de la mortalitat i els reingressos hospitalaris, així com la millora de la qualitat de vida i la reinserció social, familiar i laboral dels pacients.
El programa es divideix en fases. La primera consisteix en valorar si el pacient que ha patit una síndrome coronària aguda és apte per fer la rehabilitació. Per això, una vegada ha rebut l'alta, s'avalua el risc i es fa una ergometria. Si el pacient és de risc baix, s'inica la segona fase: se'l deriva a rehabilitació cardíaca, que es fa a l'Hospital de Calella. La rehabilitació, que té una durada de 12 setmanes, s'estructura en diferents sessions setmanals i inclou exercicis, el coneixement d'hàbits saludables i prevenció de factors de risc, i un seguiment per part de l'equip de cardiologia. Finalment, hi ha una tercera fase que proposa continuar el programa de manera ambulatòria i amb el seguiment per part de GICOR.
Les malalties cardiovasculars són la primera causa de morbimortalitat al món. Tot i que s'ha aconseguit reduir la mortalitat en l'infart agut de miocardi, el risc d'aparació de nous esdeveniments cardiovasculars continua sent alt després del primer episodi coronari. Per això, tal com considera la Corporació de Salut, és important la prevenció secundària en aquests pacients.