12 juny de 2015 a les 12:20
Aquest dissabte a les dotze del migdia té lloc el Ple de constitució del nou Ajuntament sorgit de les eleccions municipals del 24 de maig. El plenari del mandat 2015-2019 presenta moltes cares noves, sobretot per la renovació de les llistes electorals del PSC i ERC, l'entrada de la CUP al consistori i la sortida d'un regidor del PP i un altre d'ICV-EUiA. Aquest primer Ple del mandat també servirà per escollir el nou alcalde de la població.
Per altra banda ERC ja ha anunciat que els seus regidors faran servir el text proposat per l'Associació de Municipis per la Independència (AMI) just després de la presa de possessió del càrrec. Aquest text és un compromís del regidor/a amb "el nou Parlament, President i Govern de la Generalitat de Catalunya que sorgeixin de les eleccions del 27 de setembre de 2015, per exercir l’autodeterminació del nostre poble i proclamar, juntament amb totes les institucions, l'Estat català, lliure i sobirà".
La CUP, CiU i JuntsxMalgrat no s'han pronunciat sobre si donaran suport al text de l'AMI.
El Ple de Constitució del nou Ajuntament es farà al Centre Cultural. Ona Malgrat l'oferirà en directe per FM (107.4) i per internet.