Resuming podcast

30 març de 2015 a les 14:03

Alerten a Malgrat dels perills del Tractat del Lliure Comerç entre la Unió Europea i els Estats Units

Compartir

Carles Seijo, membre de la campanya "No al TTIP", va explicar que amb aquest tractat s'equipararan les regulacions que regeixen actualment a la Unió Europea, més restrictives, amb les dels Estats Units, més flexibles. Seijo considera que això comportarà, entre d'altres coses, "la pèrdua de molts drets del treball i del respecte pel Medi Ambient, i la integració d'aliments transgènics i d'elements químics que ara estan prohibits a Europa".

A més, Seijo va detallar que "els interessos de les grans transnacionals van per sobre dels drets dels treballadors" i que "si el tractat tirés endavant es veurien beneficiats perquè seria un acord comercial i financer amb els Estats Units. Un país que no ha firmat ni el Protocol de Kyoto ni tots els acords de l'Organització Internacional del Treball".

La conferència sobre el Tractat de Lliure Comerç entre la Unió Europea i els Estats Units (TTIP), que va tenir lloc dissabte al Centre Cultural, va comptar amb la col·laboració d'ERC, ICV-EUiA i Podemos.


20150330152843.seijo-tractat-1.mp3
20150330152843.seijo-tractat-2.mp3