Resuming podcast

19 setembre de 2023 a les 8:25

'Al carrer tots hi pintem' i les comunitats energètiques, activitats de la Setmana de la Mobilitat Sostenible a Malgrat

Compartir

Malgrat de Mar organitza per vint-i-tresena vegada activitats coincidint amb la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura. El proper divendres 22 de setembre, Dia sense Cotxes, es tallarà el trànsit de vehicles davant dels centres educatius i els alumnes sortiran a pintar el terra amb guixos, passejar o jugar al carrer. A la tarda hi haurà una xerrada i un taller relacionats amb les comunitats energètiques a l'Arxiu Municipal

Malgrat de Mar torna a organitzar activitats coincidint amb la Setmana Europea de la Mobilitat Sostenible i Segura i ho fa amb un objectiu molt clar: promoure el fet de moure’s de manera sostenible tot cercant el benefici per a la nostra salut i el medi ambient. És, en definitiva, un bon moment per sensibilitzar sobre les conseqüències negatives que té l’ús irracional del cotxe a la ciutat.

En el cas de Malgrat de Mar, la regidoria de Medi Ambient, que fa 23 anys que organitza activitats en aquest context, ha programat l’activitat Al carrer tots hi pintem, que consisteix en tallar el trànsit de vehicles davant dels centres educatius per tal que els alumnes, des d’Educació Infantil a Secundària, pintin a terra amb guixos, passegin o juguin al carrer. L’activitat tindrà lloc el proper divendres 22 de setembre coincidint amb la celebració del Dia sense Cotxes per reivindicar la importància del vianant enfront els vehicles. 

A la tarda, de cinc a sis, es farà a l’Arxiu Municipal una xerrada informativa sobre les comunitats energètiques a càrrec de Som Energia. Després hi haurà un taller participatiu per crear una comunitat energètica.

De fet, l’Ajuntament en vol crear una que inclogui la zona industrial de Can Patalina, l’escola pública Marià Cubí i Soler i el complex esportiu MES Malgrat, així com tots els habitatges del municipi. La idea és que ciutadans, empreses i administració local s’uneixin per a generar, distribuir el consum, emmagatzemar i agregar energia de fonts renovables o oferir eficiència energètica i servei de gestió a la demanda.