Resuming podcast

2 maig de 2022 a les 11:22

Jovent Republicà del Maresme i el Baix Besòs treu la foto del rei Felip VI de la Sala de Plens de l'Ajuntament de Malgrat de Mar

Compartir

Jovent Republicà del Maresme i el Baix Besòs ha portat a Malgrat de Mar la campanya “Independència: cap renúncia, cap submissió”. Una acció que ha consistit en retirar, de forma coordinada a diversos ajuntaments del territori, el retrat de Felip VI de les sales de plens, com a Malgrat de Mar

A través d'un comunicat, l’organització independentista explica que pretén evidenciar que “la monarquia espanyola representa un dels principals elements d’opressió de l’Estat espanyol”. Segons Jovent Republicà, els joves consideren la monarquia una institució basada “en el derecho de conquista, hereva del franquisme i d’una corrupció inherent”. Així doncs, diu el comunicat, "consideren que per coherència i respecte democràtic cap Borbó ha de presidir els espais de la sobirania del poble català".

L’acció duta a les últimes hores ha sigut la continuació d’altres que s’han anat manifestant al llarg de les últimes setmanes, on també es van canviar els rotllos de paper de wc convencionals de diferents lavabos públics pels ja coneguts rotllos de paper de wc d’Amnistia i Llibertat que denuncien "casos de corrupció i fragments de discursos antidemocràtics de la casa reial espanyola". En el cas de Malgrat de Mar el passat 23 d'abril, Diada de Sant Jordi, es va poder veure aquesta acció als lavabos del Mercat Municipal.