13 juliol de 2022 a les 10:39
El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, va anunciar ahir durant el debat de política general la gratuïtat de Rodalies des de l’1 de setembre fins al 31 de desembre. Concretament, seran gratuïts els bitllets multiviatge exclusius de Renfe només durant l’últim trimestre de l’any amb l'objectiu de fomentar l’ús del transport públic. La proposta, que no s’aplicarà als bitllets integrats de la Generalitat, també inclou la mitja distància
A més, s'ha de tenir en compte que a banda de la gratuïtat en els abonaments de Rodalies, Sánchez va anunciar que també hi haurà una reducció d’un 30% de tots els títols de transport metropolitans i urbans, als que la Generalitat ja ha dit que bonificarà un altre 20%, perquè costin un 50% menys a partir del setembre. Entre aquests títols s’inclouen tots els bitllets integrats de l’ATM.
Davant aquest anunci, la Plataforma pel Transport Públic (PTP) veu "un punt populista" en la gratuïtat dels abonaments de Rodalies-Renfe anunciats pel president espanyol Pedro Sánchez en el debat de política general i lamenta que sigui una mesura "unilateral" que pot provocar "situacions molt absurdes" entre administracions. Segons ha dit a l'ACN el president de la PTP, Adrià Ramírez, "el que realment cal a la xarxa és que sigui millor" i rebi més inversions. És a dir, que el transport públic tingui "més freqüència, sigui més ràpid, més còmode". Tot i postular-se a favor de "qualsevol mesura que afavoreixi l'ús del transport públic", s'ha mostrat preocupat perquè "aquestes rebaixes que es fan ara no puguin ser una excusa per unes retallades futures del servei".