5 novembre de 2014 a les 12:16
La xerrada, que s'emmarcava en el cicle Fem el cafè de la biblioteca La Cooperativa, portava per títol Jo reciclo, l'orgànica al marró i anava a càrrec d'Spora, l'empresa que s'encarrega de dur a terme la campanya informativa de la recollida orgànica a Malgrat de Mar.
Lluís de la Cámara, coordinador de la campanya, ha explicat que aquests dies s'ha començat a repartir el kit de l'orgànica, que inclou un cubell del 10 litres, un paquet de bosses compostables i informació sobre el funcionament de la recollida selectiva. De la Cámara ha dit que "els punts informatius funcionen molt bé i la gent està molt interessada".
Pel què fa al porta a porta, que ha començat pel sud del municipi, "han trobat menys gent", tot i que esperen trobar-ne més a mesura que s'apropin al centre del poble. Càmara defensa aquesta sistema perquè, entre d'altres coses, "garanteix que es lliuren cubells a la màxima quantitat de gent, tens un tracte personalitzat amb la ciutadania i no s'han de fer cues". Spora, a més, disposa d'una aplicació que permet saber qui ha rebut el kit i qui no.
La xerrada d'ahir també va servir per recordar als ciutadans i ciutadanes què s'ha de dipositar al contenidor marró. Són fracció orgànica: restes de frutia, verdura, carn i peix, menjar cuinat, closques d'ou, marisc i fruits secs, pa, marro de cafè, restes d'infusions, taps de suro, llumins, serradures, paper de cuina i tovallons bruts, i petites restes de jardineria. A més, les persones que van voler, van poder endur-se a casa el kit de l'orgànica.
La propera xerrada informativa sobre la recollida orgànica tindrà lloc aquest dijous a les 16 h a la sala polivalent del Casal dels Jubilats. També anirà a càrrec de l'empresa Spora.