10 de Octubre de 2023 a les 9:46
El servei gratuït d'alertes es va posar en marxa el maig de 2019 i permet a establiments, persones i comunitats posar-se en contacte amb la Policia Local de manera discreta i ràpida. Durant el 2022, la policia va rebre 487 alertes a través del "botó vermell", la majoria de les quals eren de comerços
El "botó vermell", el servei gratuït d'alertes, ja compta amb 600 usuaris. Establiments, persones i comunitats disposen d'aquest sistema que permet contactar amb la Policia Local en cas d'emergència de manera discreta i ràpida. La unitat de proximitat de la Policia Local és qui s'encarrega de gestionar el servei, que s'utilitza en casos de robatoris amb violència i intimidació, robatoris amb força, i situacions de greu alteració de l'ordre públic i de risc per a les persones.
Segons les dades de la Policia Local, durant el 2022 es van rebre 487 alertes, 323 més que l'any 2021. L'any 2019, primer any de funcionament del servei, es van produir 68 alertes i durant 2020, coincidint amb la pandèmia i el confinament, 40. De les 487 alertes rebudes durant el 2022, 125 eren de comerços, 64 de bars i restaurants i 48 d'altres. Només tres eren de persones en situació de risc. Els mesos en què es van rebre més avisos van ser els de març (101), maig (62) i febrer (48), i el que menys, el desembre amb només 8.
El "botó vermell" és una aplicació per a telèfons mòbils que disposin de sistema Android. Prement un botó s'envia un missatge d'avís a la Policia Local i, de manera automàtica, s'activa el protocol d'intervenció. Poden demanar el servei els comerços i qualsevol centre públic o privat amb una ubicació fixa que no estigui obligat per llei a disposar de mesures de seguretat com és el cas de les entitats bancàries o les joieries; i les persones que han estat víctimes de violència de gènere amb ordres judicials de protecció.
Les persones interessades en aquest servei el poden sol·licitar de manera presencial a la comissaria de la Policia Local o bé telemàticament.