Resuming podcast

12 gener de 2021 a les 10:20

[ÀUDIO] Carles Garcia: "Hem de crear consciència que els arbres són els nostres veïns"

Compartir

Els arbres aporten beneficis a la ciutadania com, per exemple, fan ombra, permeten millorar el rendiment de les calefaccions i refrigeracions dels edificis, milloren la qualitat de l'aire que respirem, redueixen la intensitat de les ones de soroll, absorveixen la calor tèrmica que produeixen les voreres, l'asfalt i les façanes, o disminueixen i regulen la velocitat de les gotes d'aigua, entre d'altres. "Si considerem que aquests veïns nostres, els arbres, ens donen aquests beneficis els hem de cuidar i mimar", assegura Garcia. En aquest sentit, la poda de l'arbrat és imprescindible.

Els treballs d'esporga de l'arbrat viari, que han començat aquest dilluns i s'allargaran uns tres mesos, es realitzaran a un miler d'arbres. Totes les restes vegetals produïdes es trituraran i s'incorporaran com a encoixinat als parterres dels espais verds del municipi. D'aquesta manera, també es col·labora en el tancament del cicle de la matèria orgànica.

 


20210112115248.ent.carles-garcia-arbres.mp3