4 març de 2021 a les 10:00
Les entitats de lleure educatiu com esplais i agrupaments es van veure obligades el 8 de gener a retornar al format virtual per a dur a terme la seva activitat. Després de diverses pròrrogues, el Procicat va revisar aquesta suspensió el 22 de febrer i la va aixecar de forma parcial de manera que només van poder reemprende les activitats els grups d'infantil i primària, però no els joves.
Ferran Oriol, un dels caps de l'Agrupament Escolta i Guia Sant Nicolau, ha defensat la necessitat de "flexibilitzar les mesures de seguretat". Oriol assegura que les entitats de lleure garanteixen totes les mesures de seguretat i prevenció que marca la Generalitat de Catalunya i que "se segueixen els plans sanitaris fil per randa". "Tot lleure també és educatiu i els infants i joves també necessiten temps per esbargir-se i aprendre altres coses més enllà de l'educació formal", afegeix el cap dels Escoltes.
Des de l'Agrupament Escolta i Guia Sant Nicolau també recorden que l'estiu passat van demostrar que eren "espais segurs".