26 abril de 2021 a les 8:50
El confinament comarcal s'ha acabat aquesta passada mitjanit. La restricció de mobilitat interna va entrar en vigor el 7 d'abril, després que el Govern hagués permès moure's per Catalunya durant la Setmana Santa. Un cop passat el període festiu, la Generalitat va reinstaurar les restriccions de mobilitat a l'àmbit comarcal, que avui s'han aixecat.
Des d'avui també es poden reunir persones de diferents bombolles de convivència, però mantenint el límit de sis. Bars i restaurants de centres comercials reobren. Es manté la restricció horària que obliga aquests establiments a tancar a les 17h.
En l'àmbit educatiu, el Batxillerat i els cicles formatius recuperen la presencialitat a les aules, mentre que les universitats seguiran combinant les classes físiques amb les sessions telemàtiques. També es relaxen les restriccions a l'esport i les activitats religioses. En aquest sentit, es permet aforaments del 50% a centres esportius i de culte.
Quant al comerç, s'elimina el límit de 800 metres quadrats i ja poden reobrir totes les botigues, tot i que amb un aforament del 30% com fins ara.