Resuming podcast

16 març de 2021 a les 12:27

[ÀUDIO] La CSMS fa balanç del primer any de pandèmia als seus centres sanitaris

Compartir

El pic màxim de pacients ingressats als centres hospitalaris i sociosanitaris de la Corporació s’ha donat durant la tercera onada. En aquest cas, va ser l’1 de febrer de 2021 quan es van registrar un total de 117 pacients hospitalitzats per la Covid-19. Pel que fa a la segona onada el nombre màxim d’ingressos es va produir el 5 de novembre de 2020 amb 101 pacients, i el 18 d’abril de 2020 va ser quan es va registrar durant la primera onada un nombre més elevat de pacients ingressats amb coronavirus, un total de 93 persones.

Durant aquests dotze mesos s’han realitzat 54.299 proves diagnòstiques, entre PCR, antígens o anticossos. El 37,2% de les quals s’han demanat des de l’atenció primària. Del total de proves realitzades, el 79,4% han estat PCR, el 14% tests ràpids d’antígens i el 6,6% tests d’anticossos, proves que serveixen per conèixer el grau d’immunitat que ha generat la persona davant del virus.

Les necessitats generades per la Covid-19 ha obligat als responsables de la Corporació a ampliar la plantilla. S’han fet 272 nous contractes, la majoria personal d’infermeria, i també es van contractar 10 estudiants de 4t d’infermeria; a més d’ampliació de contractes i hores extres per poder donar resposta a la nova situació.

D’altra banda, el 26% del personal de la Corporació ha passat el coronavirus. Concretament, de les 1.845 persones que treballen als diferents centres de la Corporació, 480 han passat el coronavirus.


20210316135310.lluis-franc.mp3