16 novembre de 2020 a les 10:41
'Per a molts, la nova realitat és una nevera buida'. Aquest és l'eslògan de la campanya que ha posat en marxa el Banc dels Aliments per a la 12a edició del Gran Recapte, que comença avui i s'allargarà fins el proper dissabte 21 de novembre. Davant l'emergència social, l'entitat ho ha simbolitzat amb una nevera buida, "que evidencia el problema de la falta d'aliments" i "la situació actual que estan vivint moltes famílies". De fet, la demanda de l'entitat ha crescut un 40% arran de la pandèmia i més de 262.000 persones estan a l'espera d'aliments.
A Malgrat de Mar també s'ha incrementat el nombre de famílies que necessiten aliments. Maite González, coordinadora del Bancs dels Aliments a Malgrat i Palafolls, ha explicat que hi ha famílies joves "que no han pogut treballar" a causa de la pandèmia i ha recordat que "la necessitat és grossa". González també ha valorat positivament la predisposició dels malgratencs i malgratenques a ajudar i a fer voluntariat.
En aquesta donació els principals canals de recollida són virtuals. Als supermercats, les donacions monetàries es poden fer entre avui i dissabte, comprant bons d'entre 3 i 50 euros. A més, aquest any més de 700 botigues de proximitat d'arreu del territori, entre les quals hi ha les de Malgrat de Mar, també s'han sumat a la campanya i posaran a la venda tiquets de 3 euros divendres i dissabte. L'altre gran canal de donació serà la web del Banc d'Aliments, www.granrecapteonline.com, i també el canal de pagament de Bizum amb el codi 33596.
En aquesta ocasió, els voluntaris seran "ambaixadors del Banc" i la seva funció serà fer difusió sobre com col·laborar amb la campanya.