22 febrer de 2021 a les 9:57
L'Ajuntament de Malgrat de Mar ja va obrir l'any passat aquesta línia d'ajuda coincidint amb l'inici de la pandèmia. Els ajuts, però, només anaven destinats a fer front al pagament del lloguer. Sergio Ortín, regidor d'Habitatge, va explicar dijous passat al ple que enguany també s'hi podran acollir les persones que tenen una hipoteca. "Els tornem a posar en marxa des de la regidoria individualment amb una quantia de 60.000 euros. Quantitat que correspon al volum de despesa que vam tenir l'any passat en relació amb els ajuts tramitats des d'Habitatge", va afegir Ortín.
Cada persona o família que tramiti la sol·licitud d'aquests ajuts podrà rebre 600 euros a fons perdut. Caldrà que estinguin empadronades a Malgrat de Mar i que visguin en règim de lloguer o que acreditin no poder pagar la hipoteca. També serà necessari justificar una reducció dràstica i involuntària dels seus ingressos com a conseqüència dels efectes de la pandèmia.
Les bases reguladores d'aquests ajuts es van aprovar dijous passat al ple municipal de febrer amb el vot a favor de tots els grups municipals.