20 desembre de 2020 a les 17:44
La jornada de recollida de joguines organitzada aquest passat dissabte per la Creu Roja de l'Alt Maresme i la regidoria d'esports ha aconseguit recollir només un terç de la quantitat de joguines d'altres anys. Els principals motius d'aquesta modesta quantitat s'han de buscar en la situació de pandèmia que estem vivint, segons ha explicat a Ona Malgrat Ana Parra, voluntària de Creu Roja.
"La verdad hoy...poquito comparado con otros años llenábamos la sala entera. Ahora hay un tercio de lo que recogíamos antes o menos. Bastante poquito este año, la verdad. Con todo lo de la pandemia yo creo que la gente no se ha atrevido a traer cosas ni regalitos. No ha venido mucha gente. Casi todo han sido pelotas del polideportivo o del campo de futbol. Algunas personas sí que han traído algunas cajas de juguetes pero por lo demás no mucha gente".
El regidor d'esports, Ludwig Ivan Hasko, també s'ha referit a la pandèmia com la principal causa de la baixa participació ciutadana.
"La verdad que este año de pandemia fue una jornada tranquila. En expectativa ha bajado respecto a años anteriores. Pero bueno, es comprender que con la situación actual bajaría la recogida".
Per la seva banda, l'alcalde Joan Mercader ha fet una crida a les persones que sí poden fer una donació per tal que enguany cap nen o nena de Malgrat i l'Alt Maresme es quedi sense una joguina per Nadal.
"Llencem un missatge que ara fa falta més que mai, doncs sobretot aquelles persones que poden donar, que fem aquest esforç extra perquè aquest potser hi haurà més infants que necessitin aquestes joguines".
Creu Roja organitza la campanya de recollida de joguines a diverses poblacions de l'Alt Maresme en col·laboració amb els serveis socials dels Ajuntaments. Calculen que, en total, podran fer arribar una joguina a un miler de nenes i nens. Durant els propers dies es podrà continuar fent aportacions a l'edifici de la Torre de la Vídua de Can Sala.