6 novembre de 2020 a les 10:26
Malgrat de Mar ja ho té tot a punt per a la commemoració del Dia Internacional per a l'Eliminació de la Violència envers les Dones el proper 25 de novembre. La torre del Parc del Castell es tornarà a il·luminar de color lila i una integrant de l'equip de bàsquet femení de l'AECAM serà l'encarregada de llegir el manifest institucional.
La regidora d'Igualtat, Cinzia Valbonesi, ha explicat que "els Ajuntaments som responsables de la sensibilització i pedagogia envers els ciutadans contra una xacra gravíssima com és la violència contra les dones. Com administració pública tenim l'obligació de continuar treballant sempre tenint molt present la realitat existent".
Valbonesi també creu que "la implicació de tothom en la lluita contra la violència masclista és essencial. Les polítiques feministes són la eina per combatre la violència masclista. Més que mai hem de seguir treballant en la coeducació, la prevenció, la transversalitat i el màxim acompanyament a les dones".
La regidoria també ha afegit que "aquestes activitats volen conscienciar i commemorar aquest dia i també fer veure la ciutadania que aquest col·lectiu i les dones trans també pateixen violència".
Les activitats per commemorar el 25N comencen aquest dissabte i s'allargaran fins el 30 de novembre. El programa inclou tallers de rap, l'actuació d'Eva Sublevada amb un concert en reconeixement als drets de la dona, un conte participatiu, un concert del Cor Jove Aula de Música Contrapunt o teatre social amb "Projecte Dona" a càrrec de la Quarta Finestra, entre altres.
A més, el dia 25 de novembre es repartiran mascaretes liles i aquesta setmana es pintaran les escales de la pujada al Castell amb els colors de la bandera trans.