Resuming podcast

30 octubre de 2020 a les 13:05

L'Ajuntament de Malgrat diu que tant el consistori com la Policia Local han actuat de manera correcta en el cas del restaurador que es negava a tancar

Compartir

L'Ajuntament de Malgrat de Mar i la Policia Local han actuat de manera correcta en el cas del propietari d'un establiment de restauració del municipi que s'ha negat a tancar incomplint així la resolució de la Generalitat sobre mesures en matèria de salut pública per a la contenció del brot epidèmic de la pandèmia de la Covid-19 a Catalunya.

Segons informa el govern municipal, el departament de Salut de la Generalitat ha actuat en el marc de les seves competències tramitant els corresponents expedients sancionadors i adoptant les mesures cautelars.

La Policia Local ha aixecat, entre el 17 i el 25 d'octubre, 8 actes-denúncies al titular de l'establiment de restauració per infraccions de la llei de seguretat ciutadana, que s'han tramitat des de l'Ajuntament, i per infraccions a les resolucions de la Generalitat en el marc de la Covid-19 que s'han enviat al Departament de Salut.

Les infraccions comeses per la negativa d'aquest restaurador a tancar el seu establiment es poden considerar com a greus o molt greus en funció del risc de contagi. Davant d'aquesta situació, i segons el consistori, l'administració local no pot actuar, encara que tingués les competències delegades. Només podria fer-ho si es tractés d'infraccions lleus. Per tant, correspon al mateix òrgan competent per tramitar els expedients sancionadors l'adopció de mesures cautelars que estimi convenients per evitar duplicitats entre les Administracions.