Resuming podcast

14 abril de 2021 a les 9:16

[ÀUDIO] ERC presenta una moció al ple per incentivar les instal·lacions d'autoconsum amb energia solar

Compartir

L'Ajuntament de Malgrat de Mar va resoldre l'any 2019 iniciar els tràmits per aprovar una ordenança municipal per a la promoció de les instal·lacions d'autoconsum amb energia solar fotovoltaica en l'àmbit municipal, tant a nivell domèstic com d'activitats econòmiques. Segons detalla ERC, l'1 d'octubre es va publicar la consulta prèvia a l'aprovació del document que ha permès recollir opinions dels agents més representatius en aquest àmbit.

El partit republicà explica que "han passat gairebé dos anys sense avançar en el procediment" i, davant d'aquest fet, diu que "està decidit a impulsar mecanismes, com és aquesta ordenança, en favor de la necessària transició energètica". En aquest sentit, ERC proposa la creació de la Comissió d'Estudi que ha d'estar integrada per tècnics municipals i responsables polítics de tots els grups municipals del consistori i que ha de servir per avançar en la redacció de la proposta d'ordenança. Un text que el partit demanarà aprovar de manera inicial al juny d'aquest any.

La regidora republicana, Ester Martínez, assegura són "conscients de l'evidència del canvi climàtic i de la seva correlació directa amb l'activitat humana". "La seva causa principal és, essencialment, l'emissió de gasos d'efecte hivernacle", afegeix Martínez. La regidora ha avançat que la futura ordenança per a la promoció de les instal·lacions d'autoconsum amb energia solar fotovoltaica hauria d'incloure bonificacions sobre les quotes, d'una banda, de l'Impost sobre Béns Immobles, l'IBI, i, de l'altra, de l'Impost sobre Construccions, Instal·lacions i Obres. Martínez considera que "la lluita contra el canvi climàtic ha de ser un objectiu i un compromís de totes i tots i, sobretot, de l'administració pública".

 


20210414104215.martinez-mocio-1.mp3
20210414104215.martinez-mocio-2.mp3