12 novembre de 2020 a les 7:31
"Estàvem contents perquè estava aguantant bé la situació, però dimecres de la setmana passada ens van començar a arribar casos de diverses classes, en particular de 3r d'ESO", ha detallat Jaume Carles, director de l'institut, que ha explicat que tots estaven relacionats entre sí. Ara el confinament afecta els alumnes de 1r d'ESO. En aquest cas el contacte positiu era la mare de dos alumnes.
Els grups confinats continuen les classes de manera virtual. "Hem comprat una sèrie de càmeres web i el professorat es connecta amb els alumnes per videoconferència i programa classes i fa activitats", ha explicat Carles, que ha reconegut que tenir els alumnes sis hores davant d'una pantalla "pot ser per a ells molt pesat" i s'ha optat per adaptar la durada de les classes.
En relació a l'origen dels contagis, el director de l'institut comenta que "són casos externs que arriben al centre" i, per tant, les mesures de prevenció i seguretat "funcionen". "No hi ha contagi comunitari dins de les classes, sinó que són casos importats", afegeix Carles, que ha criticat el fet que les normes no es respectin, diu, en places o parcs d'skate. En aquest sentit, el director de l'institut ha fet una crida a la responsabilitat.
Segons la darrera actualització de les dades sobre la covid-19 als centres educatius del departament d'Educació, ara mateix hi ha tres grups confinats a l'Institut Ramon Turró i Darder que sumen un total de 61 alumnes. En aquest centre s'han registrat 12 casos positius fins ara, dels quals 9 s'han comptabilitzat ens els darrers deu dies.