12 febrer de 2021 a les 9:26
Un dels tres quiròfans de cirurgia major de l'Hospital de Blanes ha aturat avui, de manera temporal, la seva activitat. Segons ha detallat la Corporació de Salut del Maresme i La Selva s'han de dur a terme unes obres de millora a la zona d'esterilització de l'àrea quirúrgica del centre. Els treballs, que s'allargaran unes tres setmanes, serviran per renovar l'autoclau, la màquina d'esterilització de material quirúrgic.
Les obres afectaran l'activitat d'un dels quiròfans annexos a la zona d'esterilització. Per evitar el risc de contaminació i "garantir en tot moment la seguretat dels pacients" s'ha decidit suspendre temporalment l'activitat.
Mentre durin els treballs de millora es proritzaran les cirurgies sense ingrés. S'ajornen, per tant, les operacions de traumatologia, com ara intervencions de pròtesis, i les d'oftalmologia, concretament, les de cataractes, que sí requereixen ingrés hospitalari. Els pacients a qui se'ls han desprogramat les intervencions, se'ls tornarà a citar un cop es reprengui l'activitat.