5 març de 2021 a les 11:35
L' Hospital de Calella han portat a terme un cribratge als pacients de la segona planta de Medicina Interna després d’haver detectat a principis d’aquesta setmana un positiu per coronavirus entre les persones hospitalitzades. El resultat de les proves realitzades ha estat d’11 persones positives, d’una vintena de pacients que hi ha ingressats a la planta.
Segons informa la Corporació de Salut del Maresme i la Selva, aquestes últimes setmanes s’han intensificat el nombre de proves diagnòstiques fetes arran d’un cas aïllat detectat entre els pacients hospitalitzats en aquesta unitat fa uns 10 dies i tenint en compte l’expansió de la variant britànica, considerada més contagiosa. D’aquesta manera, s’ha estat portant un control exhaustiu realitzant proves PCR de forma periòdica, i que fins al moment havien resultat negatives.
Tal i com marca el protocol en aquests casos, ara el cribratge s’anirà repetint en els pròxims dies tant als pacients ingressats a la unitat afectada així com als professionals que estiguin en contacte amb aquests pacients. A més, en aquests moments, s’ha procedit a l’aïllament de la planta.
Recordem que les visites a l’Hospital de Calella estan suspeses des de principis d’any, especialment en el cas dels pacients amb coronavirus, i només es permet l’entrada en casos excepcionals i sempre amb prèvia autorització de l’equip assistencial.